De vorm van de gitaar lijkt wat minder Spaans te zijn
en ook de schouders zijn wat rechter. Toch is deze gitaar
niet groter dan de anderen. Een mensuur van 650 mm
en een halsbreedte bij de topkam van 51 mm.
VERKOCHT.
Een bijzonder fraai uitgevoerde rozet en een
ebben toets, zoals bekend alleen op duurdere
gitaren. Maar dan weer geen typische Spaanse
hiel (of "tong") in de klankkast.
Nette kam met een nieuw kambeentje van voldoende hoogte.
Ook het snarenblok heeft door de inleg die "extra' uitstraling.
De frets zijn nog in prima staat en daarvoor is de tweede
snaar een beetje opzij geschoven. Die conditie geldt ei-
genlijk voor het hele instrument.
Wel een gelakte hals en als er dan wat temperatuurs-
verschillen optreden kan de lak van het hout "klappen"
zoals dat in vaktermen aangeduid wordt.
Prima werkende mechanieken en dan toch weer met
de hand gegraveerd. Het snijwerk is dan "scherper"
Een mooi verwerkte sierstrip die de twee helften
van het achterblad scheidt. Verrassend op een gitaar
waar zoveel zorg aan is besteed is dan wel het ge-
bruik van mahonie voor zij- en achterbladen. De
kwaliteit van dit mahonie is overigens zeer mooi:
Fijne structuur en qua zicht gaat dit richting
Honduras mahonie.
Geen kop die vaak tegen een muur is gekwakt zoals
veel gitaarspelers plachten te doen. Boetes zouden
dat misschien kunnen gaan voorkomen!
De luxe uitstraling heeft dit instrument absoluut.
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van deze witte
en geribbelde hoogste 3 snaren. Admira rustte
er vaak zijn gitaren mee uit.
Chevy Stratocaster
Maybe a strange move on this Blog but I still dig
the products from the far east, also the electric ones
coming from South Korea this time. As these guitars
are coming from the CORT factories, I doubt the
wood deliverances for the earlier guitars came from
an American but more about the woods further...
Often the exact routings normally are not found
on the cheaper copies from the far east but we can
tell you this one surely is an exception. Take a
close look at the surroundings but certainly the
contours made on this body. Strange thing is
that the body on this one is made out of solid
mahogany! A left-over piece of wood?
These guitars were made at a time that the Lace Sensor
pick ups on genuine Americain Fenders were introduced
for a few years. What is underneath the plastic caps
however has nothing to do with the Lace Sensor design:
6 individual pole pieces with two ceramic magnet bars
at the bottom of the pick ups. They also differ from the
Fenix pick ups that have the same outer appearance.
The latter ones are potted in red wax.
Too heavy vibrato use bowed the screw on the right
side of the vibrato unit. I reinforced it but left it that
way. Consider it as a part of this guitars' history.
A new volume pot and a selector switch
was needed (and a lot of cleaning!)
Are there guitarists that leave their beloved ones
outside? It sometimes seems to be so! A new output
mounted here as well. And the same thing counts
for the screws for the scratchplate.
The head with the Chevy name on it. When one
could be able to compare the wood quality of these
early Chevy guitars with the Squier Affinity series
guitars the quality difference is obvious! A decline
seems to be there when the follow up guitars were
introduced under the "Chery" and "Cheri" brand.
I cant' confirm that however.
It looks a bit like Gotoh tuners but they are not
marked in any way. They simply work to full
satisfaction! These guitars were produced during
the early nineties of the past age. Cort putted
themselves on the map with high quality guitars
nowadays. Let's not forge the now becoming
iconic Fender "Pro Tone" series. Simply high
quality and comparable to the Mexican made
stratocasters, the reason for Fender to stop
these series, I presume....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten